Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Studia na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna przygotowują specjalistów w zakresie nowoczesnego dziennikarstwa oraz innowacyjnego komunikowania społecznego z wykorzystaniem nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych
Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej, prowadzący kierunek studiów, dysponuje specjalistycznym Akademickim Centrum Medialnym z nowoczesnymi studiami i laboratoriami dla celów naukowo-badawczych i dydaktycznych:
nowoczesne studia telewizyjne z systemem TriCaster i Greenbox – Telewizja JP2TV,
cyfrowe studia radiowe do nagrań, emisji i transmisji – Radio Bonus,
Edukacyjne Laboratorium Mediów Społecznościowych do badań Internetu – ELMS,
Laboratorium Grafiki Komputerowej i Medialnej,
Laboratorium Fotograficzne,
Laboratorium E-learningu,
laboratoria komputerowo-internetowe – portal oknojp2.pl.
Studia gwarantują zdobycie fachowej wiedzy, specjalistycznych umiejętności i szerokich i pogłębionych kompetencji w zakresie:
komunikacji społecznej i mediów w społeczeństwie informacyjnym,
nowoczesnego dziennikarstwa prasowego, radiowego i telewizyjnego,
dziennikarstwa internetowego opartego na aplikacjach cyfrowych,
produkcji i realizacji telewizyjnej, radiowej i multimedialnej,
kultury języka, retoryki i stylistyki dziennikarskiej, creative writing
promocji, reklamy, marketingu i brandingu,
wykorzystania mediów cyfrowych w komunikowaniu,
analizy i zarządzania mediami cyfrowym.
Absolwent zdobędzie także praktyczne kompetencje w zakresie:
specjalistycznego i nowoczesnego dziennikarstwa,
komunikacji interpersonalnej i społecznej i międzykulturowej,
operatora kamery i montażysty obrazu,
realizatora dźwięku i montażysty dźwięku,
specjalisty od komunikacji marketingowej i public relations,
realizacji i produkcji radiowo-telewizyjnej,
fotografii prasowej i artystycznej,
kreatywności w nowych mediach,
organizacji pracy redakcyjnej i kierowania redakcjami,
rzecznictwa prasowego i kierowania biurami prasowymi,
zarządzania mediami,
analityki sieci,
specjalisty od social media itd.
Współpracujemy z:
instytutami medioznawstwa, dziennikarstwa i komunikacji społecznej w kraju za granicą,
mediami, organizacjami dziennikarskimi oraz instytucjami medialnymi,
agencjami reklamy, brandingu i public relations,
agencjami eventowymi i organizacjami logistyki mediów,
towarzystwami naukowymi, organizacjami, instytutami badań i monitoringu mediów,
instytucjami regulacji i zarządzania mediami.
Oferowane poziomy studiów i zasady rekrutacji
Studia prowadzone są w formie stacjonarnej, jako studia pierwszego stopnia lub studia drugiego stopnia. Szczegółowe zasady rekrutacji dostępne są po wyborze odpowiedniego poziomu studiów.
Studia pierwszego stopnia przeznaczone są dla osób, które posiadają świadectwo maturalne, stanowiące podstawę przyjęcia na te studia, bez względu na to, czy posiadasz już dyplom ukończenia innych studiów.
Czas trwania: 3 lata (6 semestrów)
Uzyskiwany tytuł zawodowy: licencjat
Możliwość dalszego kształcenia: studia drugiego stopnia, studia podyplomowe
Studia drugiego stopnia przeznaczone są dla osób, które posiadają już dyplom ukończenia studiów wyższych (pierwszego stopnia, drugiego stopnia albo jednolitych studiów magisterskich).
Czas trwania: 2 lata (4 semestry)
Uzyskiwany tytuł zawodowy: magister
Możliwość dalszego kształcenia: studia drugiego stopnia, studia podyplomowe, Szkoła Doktorska
Jednostka prowadząca studia (miejsce składania dokumentów)
Wydział Nauki Społecznych - Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej
e-mail: idmiks@upjp2.edu.pl
tel.: 12 88 98 812 (studia pierwszego stopnia)
tel.: 12 88 98 813 (studia drugiego stopnia)
strona www: https://idmiks-wns.upjp2.edu.pl/
Nasza witryna stosuje pliki „Cookies” W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb naszych użytkowników stosujemy narzędzia do zbierania danych. W każdym czasie można dokonać zmiany ustawień dotyczących tych narzędzi. Więcej szczegółów w Informacje o Cookies