-A A +A

Najczęściej zadawane pytania

KRYTERIA KWALIFIKACJI

  1. Jakie są progi punktowe na UPJPII? Od ilu punktów przyjmowani byli kandydaci w latach ubiegłych?
    Uniwersytet zrezygnował z publikacji tego typu statystyk z uwagi na zróżnicowanie wyników maturalnych w poszczególnych latach oraz zmieniające się warunki rekrutacji. 
  2. Zdawałem maturę w 2015 r. Czy obowiązują mnie warunki rekrutacji dla kandydatów z „nową” czy „starą” maturą?
    Egzamin dojrzałości (tzw. „stara matura”) to egzamin maturalny przeprowadzany w Polsce do 2005 roku (w szkołach dla dorosłych do 2011 r.). Starą maturę od nowej najprościej można odróżnić sprawdzając, w jakiej skali wyrażone są oceny. Dla "starej matury" ta skala to 2-5 (do roku 1992) oraz 1-6 (od roku 1992), a dla "nowej matury" 0-100 %.
  3. Czy muszę zdawać na maturze przedmiot związany z kierunkiem studiów na który kandyduję (np. historię sztuki gdy kandyduję na kierunek Historia sztuki)?
    Nie ma takiej konieczności. Istnieje możliwość rekrutowania pomimo niezdawania na maturze "przedmiotów profilowych" premiowanych przez określony kierunek studiów. Należy wziąć jednak pod uwagę, że w procesie kwalifikacji naliczone zostaną punkty jedynie z pozostałych przedmiotów wymienionych w kryteriach kwalifikacji (nie zostaną uwzględnione przedmioty zdawane przez kandydata na maturze nie wymienione w kryteriach).

 

SYSTEM IRK

  1. Czy istnieje możliwość zarejestrowania się w systemie IRK w Punkcie Rekrutacyjnym?
    Tak, osoby nieposiadające dostępu do Internetu oraz te, które potrzebują pomocy podczas rejestracji elektronicznej, mogą jej dokonać przez ogólnodostępne komputery znajdujące się w holu budynku przy ul. Kanoniczej 9, bądź też zgłosić się do Punktu Rekrutacyjnego, gdzie zostanie udzielona pomoc w tym zakresie.
  2. Założyłem konto  w systemie IRK, ale nie otrzymałem zwrotnej wiadomości e-mail. Co powinienem zrobić?
    W przypadku braku zwrotnej wiadomości email na podanym podczas rejestracji koncie mailowym, należy sprawdzić czy wiadomość ta nie trafiła do folderu z niechcianymi wiadomościami elektronicznymi (SPAM). Jeżeli brak jest wiadomości w folderze SPAM, należy sprawdzić czy w trakcie zakładania konta nie został błędnie podany adres e-mail. Należy niezwłocznie zgłosić zaistniałą sytuację na adres mailowy pomocy technicznej irk@upjp2.edu.pl bądź też pod nr tel. 12 370 86 17. 
  3. Byłem studentem UPJPII i nie  mogę się zarejestrować w systemie - wyświetla się komunikat: Kandydat  o takim numerze PESEL jest już zarejestrowany.
    Były student UPJPII powinien posługiwać się tym samym adresem email, którego używał rejestrując się w na studia za pierwszym razem (informację o przypisanym adresie email można uzyskać pod adresem rekrutacja@upjp2.edu.pl lub nr tel. 12 370 86 17). 
    Uwaga byli studenci UPJPII!
    Aby zarejestrować się do systemu IRK należy wybrać zakładkę ‘INTERNETOWA REJESTRACJA KANDYDATA’ w Wirtualnym Dziekanacie (logowanie w zakładce ‘STUDENT’ nie umożliwia rejestracji na studia).
  4. Zarejestrowałem się w systemie IRK, ale w zakładce FINANSE nie wyświetla się przydzielony mi numer konta, na który powinienem wpłacić opłatę rekrutacyjną. Co powinienem zrobić?
    Aby numer konta został przydzielony, konieczne jest zakończenie rejestracji elektronicznej przez kandydata. W tym celu, kandydat musi kliknąć przycisk "zakończ", który pojawia się w zakładce MOJE KIERUNKI  na koncie w IRK - patrz rysunek
    Numer konta zostanie udostępniony w zakładce FINANSE.

 

ZDJĘCIE DO LEGITYMACJI

  1. Jak powinno wyglądać zdjęcie umieszczone w systemie IRK?
    Zdjęcie umieszczone w systemie IRK będzie wykorzystywane przy drukowaniu legitymacji studenckiej, w związku z czym musi spełniać wymogi formalne zgodne z zasadami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych: fotografia kolorowa (35x45 mm), wykonana na jednolitym, jasnym tle, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, pokazująca wyraźnie oczy i przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej bez nakrycia głowy.
    UWAGA: 
    Aby wprowadzić zdjęcie do systemu IRK, należy zdjęcie sformatować: rozmiar zdjęcia do legitymacji może wynieść maksymalnie 50 KB, a wymiary dokładnie 236 x 295 (szer. x wys.) pikseli w formacie JPEG.
  2. Mam problem z umieszczeniem fotografii w IRK.
    W przypadku napotkania trudności z wprowadzeniem fotografii do systemu IRK, bądź też z jej odpowiednim formatowaniem, należy fotografię w wersji elektronicznej przesłać na adres rekrutacja@upjp2.edu.pl (podając Imię, Nazwisko i nr PESEL) lub zgłosić się z wersją papierową zdjęcia do Punktu Rekrutacyjnego: ul. Kanonicza 9, p. 111 w godzinach przyjęć.

 

DOKUMENTY

  1. Kiedy i gdzie należy składać dokumenty.
    Dokumenty należy składać w wyznaczonych terminach w sekretariatach obsługujących wybrany kierunek studiów. Zarówno terminy składania dokumentów jak i adresy sekretariatów dostępne są w informacjach przy poszczególnych kierunkach.
  2. Skąd mogę pobrać wymaganą przy rekrutacji kartę ewidencyjną?
    Kartę ewidencyjną można pobrać z Indywidualnego Konta Kandydata po zalogowaniu w systemie rekrutacyjnym: irk.upjp2.edu.pl. 
  3. Czy istnieje możliwość przesłania dokumentów pocztą?
    Istnieje możliwość przesłania wymaganych dokumentów za pośrednictwem poczty jedynie po wcześniejszym wyrażeniu zgody przez sekretariat obsługujący dany kierunek studiów (w tej sprawie należy skontaktować się bezpośrednio z sekretariatem obsługującym kierunek).
  4. Czy ktoś może za mnie dostarczyć dokumenty?
    W sytuacji, w której nie będą Państwo mogli osobiście wziąć udziału w rekrutacji zgodnie z harmonogramem, istnieje możliwość upoważnienia innej osoby do dokończenia procesu rekrutacji w Państwa imieniu. Wzór pełnomocnictwa można pobrać tutaj.
  5. Czy konieczne jest dostarczenie do sekretariatu oryginału świadectwa lub dyplomu?
    Aby potwierdzić chęć studiowania na UPJPII podczas składania wymaganych dokumentów należy złożyć kopię świadectwa dojrzałości lub kopię dyplomu wraz z suplementem. Oryginał dokumentu należy przedstawić do wglądu.
  6. Nie posiadam jeszcze dyplomu (przystąpiłem do egzaminu dyplomowego jednak dyplom zostanie wydany dopiero za miesiąc). Co mam wpisać w polu ‘NR DYPLOMU’ podczas rejestracji w systemie IRK?
    W sytuacji, gdy kandydat rekrutujący się na studia II stopnia nie otrzymał jeszcze dyplomu ukończenia studiów I stopnia, w polu ‘NR DYPLOMU’ należy wpisać nr dyplomu podany na zaświadczeniu wydanym przez uczelnię, na której kandydat ukończył studia I stopnia.
  7. Popełniłem błąd wypełniając formularz w IRK i nie mam już możliwości wprowadzenia zmian.
    W takim przypadku należy niezwłocznie zgłosić zaistniałą sytuację w Punkcie Rekrutacyjnym (nr tel: 12370 86 17, rekrutacja@upjp2.edu.pl) lub odpowiednim sekretariacie studiów.
    Uwaga!
    Zmiany we wprowadzonych danych można dokonać jedynie przed rozpoczęciem procesu weryfikacji danych kandydatów przez komisje rekrutacyjne (do końca rejestracji w formie elektronicznej).

 

OPŁATY

  1. Czy studia stacjonarne na UPJPII są bezpłatne?
    Tak, studia stacjonarne na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II są studiami bezpłatnymi.
  2. Gdzie mogę znaleźć nr konta, na który mam przelać opłatę rekrutacyjną?
    Numer konta (indywidualnego przypisanego do konkretnego kandydata) wraz z danymi do przelewów dostępny jest po zalogowaniu do IRK w zakładce ‘FINANSE’. 
  3. Czy mogę wpłacić opłatę rekrutacyjną w kasie Uczelni?
    Opłatę rekrutacyjną można uiścić za pomocą bankowości internetowej, w placówce banku lub na poczcie. Nie ma możliwości dokonania opłaty rekrutacyjnej w kasie Uczelni.
  4. W jaki sposób mogę zapłacić za legitymację i indeks?
    Opłaty za dokumenty należy wnosić na Indywidualne konto kandydata wygenerowane w trakcie rekrutacji elektronicznej (ten sam numer konta na który wpłacana była opłata rekrutacyjna).
  5. Czy można rozłożyć opłaty za studia niestacjonarne na raty?
    Na uzasadniony wniosek studenta/słuchacza opłaty za studia niestacjonarne mogą być rozłożone na raty. Stosowny wniosek skierowany do Kanclerza UPJPII należy złożyć w Kwesturze UPJPII w budynku przy ul. Kanoniczej 25. 
  6. Czy mogę się ubiegać o zwrot opłaty rekrutacyjnej?
    O zwrot opłaty rekrutacyjnej można się ubiegać jedynie w przypadku: 
  • ​​​nieuruchomienia studiów, chyba że kandydat w ramach tej samej opłaty wziął udział również w postepowaniu rekrutacyjnym na inny kierunek studiów, który został uruchomiony,
  • rezygnacji kandydata z ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe przed rozpoczęciem postępowania kwalifikacyjnego (przed zakończeniem procesu rekrutacji elektronicznej).

    Zwrot opłaty rekrutacyjnej następuje na pisemny wniosek kandydata skierowany do Kwestora UPJPII. We wniosku należy podać nr konta, na który należy dokonać zwrotu. Wzór wniosku.

 

Skontaktuj się z nami

informacja: rekrutacja@upjp2.edu.pl

tel: 12 370 86 17
pomoc techniczna: irk@upjp2.edu.pl

Terminarz rekrutacji

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowymi terminami rekrutacji dla poszczególnych kierunków studiów.

Czytaj więcej

Cudzoziemcy

Informacje dotyczące rekrutacji na studia z punktu widzenia osoby nieposiadającej obywatelstwa polskiego.

Czytaj więcej

Testy językowe

Podczas rekrutacji elektronicznej kandydat może zostać poproszony o wybór języka testu poziomującego na wybrany lektorat.

Czytaj więcej

Biuro ds. osób niepełnosprawnych

Osoby niepełnosprawne chcące rozpocząć studia na UPJPII zapraszamy do zapozniania się z działalnością Biura ds. Osób Niepełnosprawych. 

Czytaj więcej

Akty prawne

Tutaj znajdą Państwo akty prawne związane z procesem rekrutacji oraz zasady rekrutacji na naszą Uczelnię.

Czytaj więcej

Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie Wszelkie prawa zastrzeżone przez Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie 2017